Vrydag 11 Oktober 2019

AS DIE PUT SKIELIK LEEG IS


My hart is seer, man. Hmm, een van daai wat so ‘n dowwe pyn hier diep in jou borskas veroorsaak. Jy ken hom ook – dis so ‘n dowwe seer waarvan jy net eenvoudig altyd, soms minder en ander kere weer meer, bewus is. Jy kan doen wat jy wil, as jy jou kom kry, sit jy alweer met dowwe oë die aarde en bekyk.
My groot pyn is oor ‘n verlore vriendskap. Jy ken my. Ek het nie honderde intieme vriende nie, net so ‘n paar wat vir altyd en altyd in my hart sal bly. Sommige van hulle sien ek byna nooit, maar afstand en tyd het niks te doen met omgee en vertroue nie, het dit?
In elk geval, ek kom op ‘n dag agter dat daar ‘n groot gat in my hart is waar voorheen ‘n hartsvennoot was. Ek dog eers ek verbeel my, maar ‘n mens ken mos die tekens van die tye. Probeer soos ek wil, daardie mater van my het skielik ‘n klip hart gekry.
En dis nou my dilemma! Wat nou gemaak?
Ek sit en werk, maar hierdie mater van my spook by my. Wat gebeur het, weet nugter alleen, hoor. Dis nie asof ons ‘n vreeslike misverstand of rusie of wat ookal gehad het nie. As dit so was, kon ek mos iets daaraan doen, dan nie?
En toe tref dit my! Aardetjie, Marthamaria, dat dit jou altyd vir ewig moet vat om die lig te sien! Dit kan jou ure (maande?) se ellende gespaar het, liewe mens.
As my pa op die plaas uitgevind het die water in ‘n spesifieke gat het opgedroog, het hy eenvoudig gaan sit en beplan waar hy die volgende gat gaan laat boor. Hy het nie langs daardie windpomp gaan sit en huil en smeek en beloftes maak nie. Nee, hy het nie eens die moeite gedoen om vir Windpomp te vra waarom hy nie meer water pomp nie. Hy het dit aanvaar en aangegaan met sy lewe.

Jesus het vye aan die boom gesoek. Wat dit vyetyd? Ek weet nie! Ek dink Hy was honger, daarom dat hy vye wou pluk. En toe? Hy kon, as Hy wou, die boom beveel om onmiddellik groot, ryp vye te dra. Hy kon ... as Hy wou! Maar Hy het nie. Die boom was kaal en hy het hom vervloek en aanbeweeg.
So, wat doen ek nou met die mater wat opgedroog het?
Beweeg aan, Marthamaria.
Beweeg net aan.

2 opmerkings:

OUJAAR EN SY DINGE

  Die ure Nuwejaar toe stap nou vinnig aan. As Kersfees verby is, is dit asof die hele mensdom en die natuur skielik asem ophou … waarvoor? ...